INTENSYWNY SEMESTRALNY KURS JĘZYKA POLSKIEGO Poziom Podstawowy Grupa Słowiańskojęzyczna
Forma Kursu
- Prezentacje multimedialne, projekcje filmów, programy audiowizualne
- Zajęcia warsztatowe, odgrywanie scenek, praca w grupach
- Panele
monitorowane – dialogi, dyskusje, scenki sytuacyjne
Cel kursu
- Opanowanie zasad gramatyki na poziome podstawowym
- Wzbogacenie słownictwa
- Swoboda komunikacji w języku polskim
1. Plan nauczania:
Lp. |
Przedmiot |
Liczba godzin |
1. |
Gramatyka |
|
|
a) deklinacja |
5 |
|
b) koniugacja |
5 |
|
c) stopniowanie przymiotników i przysłówków |
5 |
|
d) budowa zdań |
5 |
2. |
Słownictwo |
|
|
a) człowiek i czas wolny |
1 |
|
b) budowa zdań |
1 |
|
c) miejscowości, kraj, instytucje publiczne |
1 |
|
d) jedzenie i picie |
1 |
|
e) szkoła, praca |
1 |
|
f) życie codzienne |
1 |
|
g) kontakty społeczne |
1 |
|
h) wyrażanie emocji, uczuć |
1 |
|
i) dialog, włączanie się do rozmowy |
1 |
|
j) wypowiedzi ogólne |
1 |
3. |
Ćwiczenia językowe |
|
|
a) ćwiczenia |
30 |
|
Liczba godzin razem |
60 |
2. Treści nauczania:
Lp. |
Przedmiot |
Treści szkolenia w ramach poszczególnych zajęć edukacyjnych |
1. |
Gramatyka |
|
|
a) deklinacja |
Odmiana wyrazu przez przypadki I liczby. |
|
b) koniugacja |
Odmiana czasowników przez osoby, czasy, tryby, liczby, itp. |
|
c) stopniowanie przymiotników i przysłówków |
Odmiana przymiotników i przysłówków przez stopnie. |
|
d) budowa zdań |
Podstawowe elementy zdań, ich budowa. |
2. |
Słownictwo |
|
|
a) człowiek i czas wolny |
Imię, nazwisko, adres, zainteresowania, spędzanie czasu wolnego, itp. |
|
b) budowa zdań |
Podstawowe elementy zdań, ich budowa. |
|
c) miejscowości, kraj, instytucje publiczne |
Adres, nazewnictwo miejscowości, instytucji publicznych. |
|
d) jedzenie i picie |
Żywność, dania, potrawy, napoje. |
|
e) szkoła, praca |
Nazwy szkół, miejsc, pracy, nazewnictwo zawodów. |
|
f) życie codzienne |
Czynności i przedmioty dnia codziennego, sklepy, usługi, itp. |
|
g) kontakty społeczne |
Nawiązywanie kontaktu, przedstawianie się / kogoś, formuły powitalne, pożegnalne, itp. |
|
h) wyrażanie emocji, uczuć |
Wyrażanie sympatii, antypatii, zmartwienia, życzenia, radości, itp. |
|
i) dialog, włączanie się do rozmowy |
Rozpoczęcie rozmowy, włączanie się do rozmowy, kontrolowanie jej przebiegu. |
|
j) wypowiedzi ogólne |
Wyrażanie cech, właściwości, stanu rzeczy, procesów, faktów, osób, itp. |
3. |
Ćwiczenia językowe |
|
|
a) ćwiczenia |
Praktykowanie zdobytej wiedzy. |